Pages

Monday, April 18, 2011

Zaman Sekolah

Assalamualaikum to all , entry kali ni sedih sikit , sebab cerita pasal zaman sekolah yang nak ditinggalkan beberape bulan lagi . Berat hati sebenarnya nak tinggalkan alam persekolahan , ade yang tak sabar nak tinggal sekolah , alasannye sebab bebas dari homework yang bertambun ,ade yang cakap boleh simpan rambut panjang panjang , alahai rambut panjang panjang nanti kene potong jugak sebab nak kerje semua nanti (sebenarnye tuan punye blog nie pun nak jugak menyimpan rambut panjang sekali seumur hidup , nak merase lah jugak kan)

Sambung balik cerita tadi , sekarang aku dah dapat rase serba sedikit perasaan lepas habis sekolah nanti disebabkan berkawan dengan orang yang dah tinggalkan zaman sekolah ,ramai yang cakap "sekolahlah elok elok , nanti menyesal" ayat tu famous korg dgr kan , ayat tu jugak jadi perangsang kt aku , tapi aku nie susah sikit sebab mood sentiasa berubahrubah , sekejap rajin sekejap malas , susah sebenarnye nak berubah tapi kenelah usaha lebih sikit , tapi memang aku tgah berusaha lebih , dalam proses buat mase sekarang mmg padat timetable (Isnin - Jumaat sekolah , Sabtu kelas tambahan buat revision form4 punye tajuk , kalau nak study sendiri mmg tak boleh nak masuk kepale lah ,Ahad kene pergi kelas memandu sebab lepas SPM takpayah nak terkejarkejar buat lesen) Fully activities for 1 week . Itu yang buat aku letih sangat plus++ macam macam masalah . Peh belum lagi tuisyen sebab aku tak sedia lagi untuk mengharungi kepenatan yang berlebihan .Aku tak sedia lagi sebab aku dah biase rehat selama 6jam satu hari , kalau tak cukup tido tu masalah sikit , nanti pergi sekolah kuyu je mate ,ttido dalam kelas kang kene marah pulak.

Aku bukan ape nak cerita sangat pasal pengalaman tu buat malu je , aku nak pesan kt korang yang satu hari nanti semua orang yang telah meningggalkan sekolah akan rindu balik zaman sekolah nie , teringat zamanzaman comotcomot dulu ,zaman naruto lah shuffle lah , hahaha , memang susah nak lupe pengalaman tu semua bagi aku dan mungkin pada korang semua sebelum zaman2 bersuami isteri & ade anak suatu hari nanti .Tak tipu nie betul nie , hahaha !

Kesimpulan die aku nak cerita sekarang nie bukan pasal aku , aku nak korang semua banyak habiskan mase dengan kawan2 semua sebab nanti lepas habis sekolah semua dengan haluan masingmasing , korang dah tak jumpe , idea nak tulis pasal nie sebab aku tengok mak aku bile jumpe kawan2 lame die , mmg sadis lah , sebab aku akan lalui benda tu jugak suatu hari nanti .Yang penting sekarang nie korang kena hargai sesuatu nilai persahabatan , jangan menyakitkan hati kawan , selalu meluangkan masa dgn kawan , bile lagi kan ? hmm nanti kalau tak habiskan mase dgn kawan kuranglah peristiwa lawak2 dengan kawan , kawan nie penting sebenarnye , tapi kene pandai jugaklah pilih kawan untuk temph mase yang lame ,hmm , kalau ade bf/gf tu jgnlah cakap bf/gf aku tu lagi penting drpada kau , sebab korang akan menyesal nanti kehilangan kawan , padanlah the muke engkau ! haha . Bukan nak kutuk or perli mane2 pihak tapi kenyataan , kalau nak selamat cakap jelah kawankawan dengan bf/gf tu dua dua penting kan senang.

KORANG MESTI INGAT ZAMAN PERSEKOLAHAN TU MEMBAWA SERIBU ERTI PADA KITA , HARGAILAH DAN GUNAKAN SEBAIK MUNGKIN . DAN JANGAN LUPA HARGAI NILAI SESEBUAH PERSAHABATAN

p/s : aku sebenarnya tulis untuk syok sendiri , bukan nak sakitkan hati sape2 , korang nak bace korang punye hak , korang nak follow korg punye hak , kite nie sebagai insan biase kene lah hargai je :)





Sicerely,
Fared :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...