Pages

Sunday, October 31, 2010

Perangai Kawan Terhadap Aku dan Perangai Aku Terhadap Kawan

Assalmualaikum kepada pembaca ,

Firstly , aku nak story sikit pasal viewpoint tajuk aku nie . Pada pandangan akulah kawan nie semakin dewasa semakin berubah , ade yang makin besar makin matang , ade yang makin besar makin jadi budak budak , macam macam boleh jadi . Tapi apakan daya kita tidak boleh mengubahnye melainkan tuan punya badan mahu mengubah diri sendiri .

Pendek cerita , aku nak cerita jenis kawan yang penah aku jumpe dan ape yg aku lakukan terhadap kawan itu :

X : Perangai kawan Y : Ape yang aku buat

X : Kawan yang jenis kuat touching
Y : Pergi mati sama kau , aku tak heran lah . Aku takkan pujuk .

X : Kawan yang jenis suke dajal / kutuk / hine / caci / maki hamun / kurang ajar
Y : Aku akan berdendam dengan kau , akan ku balas apa yang sudah dilakukan setimpal ape dgn ape aku kene . Dont worry be happy , kalau tak kene dalam mase terdekat pun takpe , lame lame pun aku balas jugak , just wait and see . Double triple kau kene !

X : Kawan yang jenis kejar hot
Y : Aku diam je dan perhatikan je tapi dalam hati berkata " kau nak hot hot nie nak buat ape ? "

X : Kawan yang makan kawan
Y : Sabar jelah " what goes around will come around " . Kalau meter kesabaran dah meletus itu menandakan berlakunya pergaduhan

X : Kawan yang bajet kuat
Y : Aku biarkan je , tapi hatiku berkata " bajet kuat je lebih tapi dalam hati ade taman jugak " .

X : Kawan yang cerita meletup a.k.a gebang
Y : Aku cerita gebang balik kat die , hahaha . Lantaklah die nak cakap ape pun , kalau die tak puas hati aku cakap jelah " kau cerita gebang boleh , apesal pulak aku tak boleh ? " .

X : Kawan yang suke cari salah orang
Y : Aku akan cakap kat die " kau salah orang nampak sangat , salah sendiri tak nampak , balik kau cermin diri kau dulu betul betul " .

X : Kawan yang jenis meminjam tak reti memulang dan kawan yang jenis pinjam barang aku , bile pulang die campak je
Y : Ohhh nie aku pantang sikit , macam macam aku rase nak buat kat orang tu . Rujuk balik 10 Perkara Aku Benci kalau nak tau lebih lanjut perkara aku tak suke , Kalau dah tau jangan buat !

X : Kawan yang jenis menunjuk
Y : Hatiku berkata " kalau kau beli bende bende nie gune duit kau takpelah jugak nak bangge , nie duit makbapak kau baik takpayah , hak tuih ! " .
p/s : jangan tiru perangai aku , sebab banyak ke arah negatif , satu hari nanti bile hati aku dah terbuka , insyallah aku akan berubah :)


emmm aku rase kawan kawan semua tak suke antare satu same lain dalam kelas betol ?
hahaha tak kesah lah , asal aku boleh hidup korang boleh hidup

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...